Základy mikroekonómie - teória spotrebiteľa [Emília Madudová] | edis.uniza.sk

Základy mikroekonómie - teória spotrebiteľa
Emília Madudová

Základy mikroekonómie - teória spotrebiteľa

ISBNcena v €cena v Sks 10% DPH
978-80-554-1599-47.00210.88

Kód výrobku: 401686

zaradenie publikácie: Študijná literatúra

roky vydania: 2019

Anotácia

Vysokoškolská učebnica sa detailne zaoberá ekonomickým spôsobom myslenia, teóriou hodnoty a teóriou spotrebiteľa. Uplatnený analytický prístup využíva logické zdôvodňovanie, pričom nevyžaduje uplatnenie zložitých matematických metód. Základným princípom vzniku ekonómie ako vedy bola skutočnosť, resp. vyriešenie problému, ako uspokojiť neobmedzené potreby obmedzenými
zdrojmi. Riešenie tohto problému z historického hľadiska riešilo a rieši viacero ekonómov, ktorých názory sú charakteristické nejednotnosťou názorov na vyriešenie daného problému. Nejednotnosť prístupov a názorov riešenia daného problému však nie je ničím neobvyklým, nakoľko vývoj nielen ekonomických javov je dynamický. V súčasnosti základné obmedzené (vzácne) zdroje nešpecifikujeme len ako prácu, pôdu, kapitál, ale rozširujeme a zovšeobecňujeme napr. na prírodné zdroje, infraštruktúru, frekvenčné spektrum, čas, know-how a iné.

Z obsahu

1  Ekonomický spôsob myslenia                                                                   
1.1  Princípy ekonomického myslenia 
2 Teória hodnoty                                                                                       
2.1 Hodnota 
2.2 História teórie hodnoty 
3 Teória spotrebiteľa                                                                                  
3.1 Preferencie spotrebiteľa 
3.2  Celková a hraničná užitočnosť 
3.3 Maximalizácia užitočnosti 
3.4 Kardinálna a ordinálna užitočnosť                                           
3.5 Preferenčná množina a indiferenčné krivky                              
3.6 Substitúcia statkov    
4 Rovnováha spotrebiteľa 
4.1 Dôchodková priamka    
4.2 Rovnovážna optimálna stratégia    
4.3 Vplyv zmeny dôchodku a ceny na optimum spotrebiteľa     
4.4 Engelova krivka     
4.5 Zostrojenie dopytovej krivky z cenovo spotrebnej krivky 
4.6 Spotrebiteľov prebytok     
4.7 Prebytok výrobcu     
5 Substitučný a dôchodkový efekt 
5.1 Inferiórny statok     
6 Správanie spotrebiteľa – prístup behaviorálnej ekonómie                  
7 Prípadové štúdie 
7.1 Voda a diamant     
7.2 Ja, ceruzka     
7.3 Dokázal by sa fajčiar zriecť svojho zlozvyku za 100 eur mesačne?    
7.4 Je možné si za peniaze kúpiť aj šťastie?     
7.5 Čas ako konštanta     
7.6 Arthur Miller: Smrť obchodného cestujúceho     
Zoznam literatúry 


Operačná analýza

Operačná analýza

Oľga Blažeková, Milan Stacho, Mária Vojteková
10,10SKLADOM

Podnikateľské riziko

Podnikateľské riziko

Katarína Valášková, Mária Kováčová, Pavol Kubala
13,00SKLADOM

Manažment verejnej správy

Manažment verejnej správy

Jana Štofková, Viktor Šoltés, Zuzana Štofková, Tomáš Mišík
17,10VYPREDANÉ

Odborná spôsobilosť vedúceho dopravy a prevádzkovateľa cestnej nákladnej dopravy

Odborná spôsobilosť vedúceho dopravy a prevádzkovateľa cestnej náklad...

Jozef Gnap, Miloš Poliak, Vladimír Konečný, Juraj Jagelčák, Vladi...
35,50SKLADOM
Vyberte si
uptavka

Obchodné podmienky

Všetky práva vyhradené.
© 2010 EDIS vydavateľstvo ŽU

Konverzný kurz: 30.1260 Sk/€



Registracia | Zabudli ste heslo?

Nákupný košík obsahuje
0 položiek
0 € (0 Sk)


Vydavateľstvo EDIS odporúča:


Šiltovka s logom

Šiltovka s logom

3,00SKLADOM