Eva Škorvagová
Kognitívno-behaviorálna terapia detí so strachom a úzkosťou
ISBN | cena v € | cena v Sk | s 10% DPH | |
Kód výrobku: 401727
zaradenie publikácie: Študijná literatúra
roky vydania: 2020
Anotácia
Vedecká monografia v kontexte praktických intervencií sprístupňuje, utrieďuje a zovšeobecňuje súčasné poznatky psychoterapie s nadväznosťou na kognitívno-behaviorálnu psychoterapiu detí. To však neznamená žiadnu ortodoxiu, autorka vychádza z konkrétnej terapeutickej praxe, z klinickej reality a prostredníctvom exaktných metód sprostredkováva spôsoby kreatívnej aplikácie kognitívno-behaviorálnej terapie na detskú klientelu. V logickej štruktúre sú prezentované špecifické autorské terapeutické metódy v zmysle psychoterapeutickej intervencie, s akcentom na problém, ktorý je jedinečný a rešpektovaný. Obsah vedeckej monografie je štruktúrovaný do dvoch častí. Prvá,
všeobecná časť sa zaoberá stručne teoretickými základmi kognitívno-behaviorálnej terapie detí, ktoré slúžia ako všeobecný základ pre špecifické kognitívno-behaviorálne metódy uvedené v náležitej postupnosti v druhej, špeciálnej časti. Ilustrácie kognitívno-behaviorálnych metód a techník, ktorými je kniha nasýtená, môžu byť potencionálom pomoci deťom v poznaní ako redukovať strach a úzkosť.
Z recenzie doc. Paedr. Marianny Müller de Morais, PhD.
"Prínos monografie spočíva v detailnej demonštrácii konkrétnych postupov pri psychodiagnostike a liečbe strachu detí pomocou kognitívno-behaviorálnej (KB) terapie, ktorá predstavuje jeden zo základných smerov súčasnej psychoterapie. Hodnotu predmetnej publikácie nesporne zvyšuje aj to, že pútavo približuje celý proces KB terapie a integruje základné terapeutické postupy, ktoré možno uplatniť pri pri práci s deťmi, ktoré prežívajú úzkosť či strach. Autorka s mimoriadnou dôkladnosťou demonštruje nielen postupnosť jednotlivých fáz, ktoré tvoria štruktúru KB terapie, ale tvorivým spôsobom, zároveň empaticky a primerane detskému veku aplikuje a modifikuje najúčinnejšie kognitívne a behaviorálne metódy, pričom obohacuje dostupný repertoár terapeutických techník o viac ako 100 autorských techník.
...Nosnou časťou práce je štvrtá kapitola, v ktorej autorka podrobne opisuje metodiku psychoterapie 11-ročného dieťaťa so strachom so školy. Jej súčasťou je opis 13 realizovaných psychoterapeutických stretnutí s dieťaťom, s aplikáciou najúčinnejších metód a techník, ktoré môžu byť cennou inšpiráciou pre ďalších odborníkov v tejto oblasti. Za významnú zmenu a efekt realizovanej KB psychoterapie dieťaťa so strachom zo školy možno považovať skutočnosť, že dieťa je už bez farmakoterapie, chodí do základnej školy, má kamarátov a že sa naplnili stanovené psychoterapeutické ciele."
Z obsahu
Predhovor
Úvod
1 Základné charakteristiky kognitívno-behaviorálnej terapie detí
2 Kognitívno-behaviorálne metódy pri deťoch
3 Strach a úzkosť a možnosti ich poznania
3.1 Psychodiagnostika anxiety
3.2 Opis výskumov
4 Cesta od strachu k bezpečiu a istote
5 Sme v cieli
6 Obrázkový protokol kognitívno-behaviorálnej terapie detí
Záver
Zhrnutie
Summary
Doplnok - Psychoterapeutické pomôcky kognitívno-behaviorálnej
terapie detí so strachom a úzkosťou
Bibliografia
Menný register
Vecný register
![]() | ||
---|---|---|
Models of branding and their application | ||
Marica Mazurek | ||
9,00 € | SKLADOM |
![]() | ||
---|---|---|
Preventívne a intervenčné programy v kontexte sociálno-patologických ja... | ||
Eva Škorvagová | ||
21,50 € | SKLADOM |