••• Objednávky z e-shopu vybavujeme priebežne ••• Z dôvodu spracovania záverečných prác sú predajne otvorené v obmedzenom režime •••

CHRONOPSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY ŠTUDIJNEJ ÚSPEŠNOSTI ŠTUDENTOV KATEDRY PEDAGOGICKÝCH ŠTÚDIÍ FAKULTY HUMANITNÝCH VIED ŽILINSKEJ UNIVERZITY V ŽILINE

Eva Škorvagová


 

Rok vydania:2016
Fakulta / útvar:FHV
Typ publikácie:Vedecká monografia
Väzba:pevná
Počet strán:147

Materiálové číslo: 401447
ISBN: 978-80-554-1277-1
skladom20+

Cena: 17.60 EUR s 10% DPH

ks

     V našom kvantitatívnom výskume sme sa zamerali na zistenie rozdielov medzi diurnálnou preferenciou, študijnou úspešnosťou, spánkovými návykmi a štýlom učenia. Výskumný súbor tvorili  vysokoškolské študentky humanitného odboru, konkrétne išlo o 96 (100%) študentiek druhého (43%) a tretieho  (57%) ročníka dennej formy bakalárskeho vysokoškolského štúdia  študijného odboru pedagogika, študijného programu sociálna pedagogika na Katedre pedagogických  štúdií Fakulty humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline v období adolescencie, vo veku dvadsať až dvadsaťdva rokov, u ktorých sme administrovali Škálu Circadian Type Questionnaire CTQ ( Folkard, Lobban, 1979), Sebavýpoveďovú škálu SN - Spánkové návyky (Sarmány - Schuller, 1996), Dotazník ranných a večerných typov - The Morningness - Eveningness Questionnaire MEQ (Horne, Ostberg, 1976), Dotazník PČ -1 Preferencia činnosti (Sarmány-Schuller, 1996) a Dotazník  učebných štýlov - LSI IIA (Kolb, Veres, Shake, 1986; in: Turek, 2003, s. 141). Vo výskumnom súbore bolo identifikovaných  19,79%  ranných, 10,42 % večerných a 69,79% nevyhranených chronotypov.

     Zistenie, ktoré interpretujeme opatrne, zdôrazňujú význam detailnejšieho skúmania cirkadiánnych rytmov, spánkových modelov, štýlov učenia a školských  výkonov študentov navštevujúcich  vysoké školy.

Obsah publikácie

Upozornenie: Pre tento tovar nie je možné zvoliť spôsob dopravy Osobný odber EDIS - blok HB

košík
0.00 EUR